G-HCRDFBP0G9
بر اساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری رویداد مقرر گردید از دومین دوره برگزاری کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی (مجمع ملی دیپلماسی برند) مسئولیت تشکیل کمیته علمی و ارزیابی رویداد و نیز نظارت بر طرح های ارائه شده از جانب برندهای اقتصادی را پردیس صنایع و معادن دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی عهده دار باشد و دبیر علمی این رویداد مسئول انتقال دانشگاه صنایع و معادن ایران از وزارت صمت به وزارت عتف خواهد بود و مدیر فناوری و تجاری سازی دانشگاه به عنوان دبیر اجرایی منصوب خواهد شد.
در آشفته بازار برگزاری همایش ها و سمینارهایی با صفات تفضیلی و با عناوینی همچون "ترین های صنعت، اقتصاد، مدیریت و ..." در فضای اقتصادی کشور و با هدف ایجاد رسانه ای اصیل و معتبر برای نمایش و تقویت دستاوردهای بنگاه ها و برندهای برتر کشور و با اهتمام به آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، در سال 1396 به همت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و با همراهی کمیسیون ویژه اصل 44 و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و پس از اخذ مجوزهای لازم دبیرخانه کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی (مجمع ملی دیپلماسی برند) توسط موسسه مطالعات اقتصاد خلیج فارس فعالیت خود را آغاز نمود و پس از شناسایی برندهای پیشرو ملی در تیر ماه 1397 توانست در یک دوره 5 ساله به معرفی فرصت ها و تهدیدهای موجود در مناسبات دیپلماسی اقتصادی کشور و تشریح و تبیین آن برای واحدهای اقتصادی برگزیده کشور بپردازد.
با تایید حمایت و همکاری مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیرخانه دائمی کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی (مجمع ملی دیپلماسی برند) فعالیت خود را آغاز نمود و پس از برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری این رویداد ملی، مقرر گردید دبیرخانه علمی جشنواره توسط معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وقت وزارت صمت تشکیل و جناب آقای دکتر قبادیان ریاست و نظارت بر این کمیته را عهده دار شوند.
در سال 1397 جناب آقای مهندس سید مهدی میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی و مرجع ملی هماهنگ کننده یونیدو در ایران به عنوان دبیر کمیته علمی جشنواره ملی حاتم منصوب گردیدند.