G-HCRDFBP0G9
در آشفته بازار برگزاری همایش ها و سمینارهایی با صفات تفضیلی و با عناوینی همچون "ترین های صنعت، اقتصاد، مدیریت و ..." در فضای اقتصادی کشور و با هدف ایجاد رسانه ای اصیل و معتبر برای نمایش و تقویت دستاوردهای بنگاه ها و برندهای برتر کشور و با اهتمام به آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، در سال 1396 به همت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و با همراهی کمیسیون ویژه اصل 44 و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و پس از اخذ مجوزهای لازم دبیرخانه کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی (مجمع ملی دیپلماسی برند) توسط موسسه مطالعات اقتصاد خلیج فارس فعالیت خود را آغاز نمود و پس از شناسایی برندهای پیشرو ملی در تیر ماه 1397 توانست در یک دوره 5 ساله به معرفی فرصت ها و تهدیدهای موجود در مناسبات دیپلماسی اقتصادی کشور و تشریح و تبیین آن برای واحدهای اقتصادی برگزیده کشور بپردازد.
با تایید حمایت و همکاری مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیرخانه دائمی کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی (مجمع ملی دیپلماسی برند) فعالیت خود را آغاز نمود و پس از برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری این رویداد ملی، مقرر گردید دبیرخانه علمی جشنواره توسط معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وقت وزارت صمت تشکیل و جناب آقای دکتر قبادیان ریاست و نظارت بر این کمیته را عهده دار شوند.
در سال 1397 جناب آقای مهندس سید مهدی میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی و مرجع ملی هماهنگ کننده یونیدو در ایران به عنوان دبیر کمیته علمی جشنواره ملی حاتم منصوب گردیدند.
بر اساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری رویداد مقرر گردید از دومین دوره برگزاری کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی (مجمع ملی دیپلماسی برند) مسئولیت تشکیل کمیته علمی و ارزیابی رویداد و نیز نظارت بر محتوای عملکردی مجمع را دانشگاه صنایع و معادن ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده دار باشد و ریاست این دبیرخانه بر عهده رییس یا سرپرست دانشگاه خواهد بود و مدیر فناوری و تجاری سازی دانشگاه به عنوان دبیر علمی منصوب خواهد شد.